Tuesday, May 28, 2013
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Tuesday, May 28, 2013 0 ulasan
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Tuesday, May 28, 2013 0 ulasan
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Tuesday, May 28, 2013 0 ulasan
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Tuesday, May 28, 2013 0 ulasan
Friday, April 12, 2013
assalamualaikum,.. ehem-ehem.. lamanya cahaya tak update bloger tersayang nie.. ehem.. hari ni hari yang amat menyedihkan bagi aku. mungkin keputusan dia adalah untuk meninggalkan aku. entahlar walaupun kesalahan itu adalah dari sikap dia. hati perempuan mana yang tak menangis apabila orang yang kita dah sayang tapi tipu dibelakang kita, main-main dengan kita.? YA ALLAH andai ini dugaan dan ujian buat diri aku lagi aku terima.. aku terpaksa terima.. mungkin dia bukan yang terbaik buat aku,. terima kasih MR Ezwan. sekurang-kurangnya kau dapat membuat aku lupakan cinta pertama aku.. :(
MOOD : Sedihh :'(
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Friday, April 12, 2013 0 ulasan
Sunday, December 23, 2012
Ehem-ehemm. haii :D cahaya Qasehh update lagi blogger diaa :D hmm. hari nie nak kongsi cerita sikit. ;) Allhamdulilah. perjalanan hidup semakin hari semakin baik :) Dah dapat tawaran belajar balik. dalam bidang Penyeliaa Awam dan Struktur bangunan :)
Allhamdulilah. keluarga banyak bagi dorongan untuk bangkitkan semangat cahaya Qasehh selepass cahaya Qasehh sudah kelihangan arah hidup dulu akibat kekecewaan :') tapi benar kan? ALLAH tidak Kejam. Disetiap kesedihan akan ada kegembiraan buat kita :) cahaya tak fikir
pun yang cahaya qasehh akan dapat hikmah sebegini :) .berkat usaha keluarga cahayaa. cahaya qasehh akan pastikan impian dan cita-cita cahaya qasehh dan keluarga akan tercapai. :) cahaya
akan buktikan dekat orang yang menilai cahaya qaseh tanpa mengenali siapa cahaya qasehh yang sebenarnya . biar deorang nampak apa yang telah mereka buat dekat hidup cahaya qasehh sebelum nie :) kawan-kawan doakan cahay qasehh berjaya yaa. Terima kasih. sokongan anda amat dihargai kawann :)
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Sunday, December 23, 2012 0 ulasan
Thursday, December 20, 2012
Sinar Cahaya ;)
Assalamualaikum.. haii.:) lamanya Cahaya Qaseh tak mengUpdate blogger.:) banyak sangat habuk-habuk yang ada di sekeliling blog dia Jom kita bergotong royong kasi dia bersihh sikit. hihihi :D :) Allhamdulilah. Tuhan masih lagi memberi kesempatan kepada saya untuk menulis diari hari-hari. dan berkongsi kisah suka duka saya bersama anda pembaca di luar sana :) 2012 kini sudah nak sampai ke penghujungnya :) bermacam-macam benda yang kita lalui dari hari ke hari :) bermacam-macam dugaan juga DIA tak lepas berikan kepada kita. :) agar kita sentiasa ingat akan diri DIA selalu :) ketahuilah. apa yang jadi ia mengajar kita lebih KUAT berbanding kita sedikit Tak KUAT sebelum nie. :) ALLAH tidak kejam. malah. apa yang di berikan kepda kita pada setiap hari. ia merupakan sesuatu Nafas dan Tauladan yang baru untuk kita mempelajarinya dengan rasa bersyukur dan Merendah Diri :') kini saya masih lagi mampu tersenyum walaupun Kisah hidup saya sebelum nie amat perit dan pahit untuk saya jalani. tapi saya yakin apa yang jadi ada Hikamh di sebalik semuanya. :) kini saya boleh menjalani hidup tanpa dia disisi lagi. walaupun dahulunya saya amat kecewa akan kehilangan dia dalam hidup saya. :) benar kata orang. Cinta pertama memang sukar kita nak lupakan. :) Tapi kita manusia biasa. apakan daya kita nak melawan takkdir Qadak dan Qadar ALLAH. tapi tak mengapa. kan DIA dah janjikan Setiap tangisan dan jugak kesedihan. pasti akan ada jua terselit kebahgiaan dan Kegembiraan untuk hidup kita bukan? :) Bersabar lah. itu yang tebaikk untuk Hidup kita . :) Semogaa bertemu lagi. ada masa saya akan mengUpdate lagi. apa yang baik dari cerita saya. Ambilah sebagai pengajaran yaa. Renungkann :) Assalamualaikum.. :)
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Thursday, December 20, 2012 0 ulasan
Saturday, September 29, 2012
Setiap ciptaan ALLAH mempunyai keindahan Tersendiri.
:: Biarkan hari-hari berbuat sesuka hatinya,
dengan berlapang dada ::
Sungguh besar ciptaan ALLAH kan ,? sebab apa? okayy cuba kita lihat dan perhatikan Makhluk manusia dengan bentuknya yang indah.. kita mempunyai kepelbagaian bangsa , bahasa yang indah, suaranya turut serta..sesungguhnya ALLAH telah menciptakan manusia dalam bentuk yang paling indah berbanding makhluk-makhluk yang lain sebagaimana yang telah ALLAH jelaskan dalam firmannya :
"ALLAH telah menciptakanmu dalam bentuk yang paling bagus"
Cuba kita lihat langit dengan binaanya yang kukuh.. bintang dengan kelip-kelapnya, matahari pula dengan sinarnya, tata surya dengan susunannya, bulan dengan cahayanya, angkasa pula dengan pelanginya . Subhanallah ! besar sungguh kekuasaanya kan ? jadi kita sebagai manusia cubalah untuk terus pandang dan selami setiap ciptaannya yang telah dia ciptakan indah buat tatapan mata kita semua.. serta dia bagi kita lihat akan kekuasaannya betapa dasyat dan tingginya ciptaannya.. manusia :) janganlah lupa untuk hargai apa yang ada :) .
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Saturday, September 29, 2012 0 ulasan
Kesabaran itu sifat terpuji :)
Tajuk cikk cokyy kali nie adalah kesabaran :).. sebut pasal kesabaran.. kesabaranlahh yang membuatkan diri aku menjadi seorang yang kuat.. kuat dengan ujianmu dan dugaanmu YA ALLAH.. Allhamdulilah syukur kerana kau memberi aku dugaan.. itu ertinyaa aku adalah golongan orang-orang yang Engaku sayangi dan Kasihi Ya Allah.. walawpun kali nie dugaan aku melibatkan perasaan yang lahir dari sebuah hati yang suci.. aku tetap akan menjadi seorang yang sabar dan kuat..dia mengajar aku erti kehidupan YA ALLAH.. walaupun aku tak mampu untuk kehilangan dia dari hidup aku.. aku tetap akan kuat untuk mengharungi dugaan ini.. Engkau maha mengetahui segala-galanya..Engkau yang tahu keikhlasan hatiku terhadap diri dia.. aku bersyukur dan berterima kasih kepadaMU Ya ALLAH kerana KAU kurniakan dia dalam hidupku.. bagi aku dia adalah yang terbaik buat diri aku.. tapi.. mungkin sekarang nie dia bukan lagi milik aku.. aku berdoa semoga perempuan pilihan keluarganya dapat bertahan dan bersabar dengan kerenah dia.. aku tetap akan doakan kebahagiaan buat diri dia.. walaupun dia bukan untuk aku :'( Apapun yang terjadi hati aku tetap untuk dia.. YA ALLAH.. tolong jangan bagi aku lupa akan diriMU YA ALLAH.. walawpun aku masih cintakan dia.. tolong jangan bagi aku lupa akan diriMU.. Sentiasalah ingatkan aku akan diriMU..
"Sesungguhnya orang yang bersabar dalam menghadapi ujian, menerima semua ketentuan ALLAH dan bersabar atas semua kesulitan. nescaya ALLAH akan menampakkan kepadanya kebaikkan agar ia dapat memahami kemasalahan yang tersembunyi disebalik itu"..
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Saturday, September 29, 2012 0 ulasan
Thursday, September 27, 2012
Pengalaman dan Pengajaran..
Pengalaman Dan Pengajaran.. tajuk aku kaly ney pengalaman dan pengajaran.. sebabnya ? pengalaman dan pengajaran lahh yang mengajar aku erti kehidupan sebenar.. kehidupan yang kita sendiri perlu mencari dan mengisinya.. dari pengalaman sekeliling lar mengajar aku makin menjadi seorang yang lebih dewasa.. yea.. kadang fikir setengah orang.. umur dah dewasa. tapi.. x semestynya pemikiran mereka menunjukkan usia yang sebenar kan ? cik coky xnak mengupas banyak hal dalam ney . apa yang cik coky nak cakapkan . biarlar apa yang kita lakukan lahir dari hati sendiri.. janganlahh menentukan untuk orang lain.. apa guna kita punya pemikiran dan hati untuk menentukan sesuatu hal untuk diri sendiri ? diri kita.. benarkan kita yang buat keputusan.. adakalanya perlu untuk mendengar pandangan orang lain jugak.. tapi.. selebihnya.. biar kita yang fikir dan tentukan sendiri.. semua dah besar kan ? jadi.. bangunlahh.. untuk masa depan kamu sendiri.. bukan untuk orang lain.. apapun . cik coky bersyukur. kerana dari Dugaan DIA dari ujian DIA . cik coky dapat kekuatan untuk terus kuat :') Dan dari seseorang yang pernah ada di hati cik coky jugak larr cik coky belajar apa itu sebuah perhubungan.. :)
Dicatat oleh Ckolet Coky Coky PaDa Thursday, September 27, 2012 0 ulasan

%5B1%5D.jpg)

.jpg)

