CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, June 9, 2013

Ahad            01.00 minit pagi         09.06.2013..

Hari nie 9/6/2013. Dh genap lar 8 bulan aku dengan hafiz putus. Aku benci tarikh nie.  L setiap kali tarikh 9,10,19 tentu aku rasa sedih sangat-sangat. Macam mana aku nak mengusir  kesedihan nie Ya Rabb ? L kenapa kesedihan aku pasal diri dia tak pernah pudar dan padam? L aku benci tarikh tu semua. Trikh tu amat menyakitkan hati, jiwa dan perasaan aku L 19.4.2010 adalah tarikh aku couple dengan dia.. 10.9.2010 adalah trikh aku dan si dia mula mencipta nama FIZAS. Dan 9.10.2012 adalah tarikh terakhir aku declare dengan dia. Tengok tarih tu semuanya berkenaan dengan 10 dan 9 kan? Yea.. disbabkan ada kenangan pahit tu lar yang menyebabkan aku benci sangat tarikh tu.. sebagaimana aku amat membenci diri Alminnour Hafiz. Sebegitulah aku membenci tarikh-tarikh tu semua.. setiap kali tarikh tu.. aku merasakan macam ada seketul batu besar yang menghempap hidup dan diri aku.. :’( Ya Rabb. Kenapa kau hadirkan dia dalam hidupku sebelum nie? Kenapa satu ketika dulu hafiz yang hadir dalam hidup aku? Bukan Ezwan Shahreen? Disebabkan aku terlalu menyayangi Hafiz lar aku percayakan dia sangat-sangat dulu.. tapi akhirnya? Apa yang dia buat dekat aku? Dia tinggalkan aku begitu saja.. dengan begitu mudah tanpa fikir perasaan aku.. :’( maafkan Aku Ya Rabb.. sehingga kini aku masih lagi tak dapat nak maafkan setiap perbuatan hafiz terhadap diri aku.. :’( aku tahu ia berdosa menympan dendam ataupun membenci oranng… L tapi aku tak mampu ya Rabb.. parut luka di hati aku ini masih lagi tak dapat memaafkan setiap perbuatan dn kesalahan dia terhdp diri aku.. L bukan aku sengaja nak benci dia.. tapi dia yg buat bagi aku benci diri dia.. malah kini teramat membenci diri dia.. L tolong lar Ya Rabb. Jangan benarkan dia hadir balik dalam hidup aku.. jika dia masih ingin kembali kepada ku.. tolong jauhkan benda tu ya rabb.. bagilar kebahgiaan yang lain dalam hidup dia selain diri aku.. aku tak boleh nak menerima diri dia lagi.. disebabkan dia masa depan dan hidup aku hampir musnah.. !!!!! L aku bneci dia Ya rabb..!!! aku benci diaa.. !!!!!!! :’( gantikan lah kesedihan aku nie dengan sebaik-baik kegembiraan dariMU ya tuhan.. aku dah tak mampu menangung kesedihan.kedukaan dan keperitan dalam hidup aku lagi.. :’(  ckuplar tahun lepas selama 2 bulan aku menangung kesedihan dan keperitan apabila masih bersama dia.. dan cukuplar selepas 2 bulan tu selama 3 bulan pulak aku merana disebabkan kehilangan diri dia.. :’( .. aku dah tak mampu lagi ya Rabbi :’( dan janganlar bagii aku kehilangan Ezwan Shahreen pulakk :’( kerana ia teramat sakit bila kehilangan orang yang kita sayang :’(
Dear Ezwan Shahreen,
           Saya harap awak tak akan jadi seperti hafiz. L dia yang meyebabkan keprcayaan saya hilang terhadap orang. Saya harap awak mampu kembalikan kepercayaan saya terhadap orang.. especially awak L saya bukan  cakap saya tak percayakan awak.. tapi tentu awak faham kenapa saya tak boeh percayakan awak malah orang lain 100%. Semuanya disebabkan satu benda. iaitu TRAUMA. Maafkan saya. Saya yakin awak mampu balikkan kepercayaan saya tu. saya akan tunggu daya usaha awak tu untuk saya. Untuk buktikan yang awak benar-benar  jujur dan ikkhlas terhadap saya, yang awak akan buktikan kasih sayang awak hanya untuk saya… saya akan tunggu usaha awak tu untuk awak buktikan dihadapan mata saya.. saya yakin awak mampu buat benda tu.. mampu kembalikan 100% kepercayaan saya tu.. L Saya sayangkan awak. Terima kasih sebab hadir dalam hidup saya dan terima kasih ebab sudi menjadi penganti diri insan yang pernah saya sayang satu ketika dulu.. dan kini.. saya benci.. teramat benci terhadap diri dia.. saya harap awak jauh lebih sempurna dan jauh lebih baik dari dia untuk saya… terima kasih Ezwan.. sayang awak sangat :’( biarlah kasih sayang saya terhadp awak , awak tak tahu.. tapi biarlah hanya TUHAN yang maha mengetahui..

                                                                                                                               Norasmah  Omar..

Jumaat            11.08 minit malam.       07.06.2013


Minggu  nie dia balik. Ya Allah.. rindunya aku dekat YB L bila dia jauh macam nie dengan aku.. baru aku sedarr dan terasa yang aku tak mampu jauh dari dia.. nie baru diaa balik. Baru sekerat hari tak jumpa.. dah rindu mengunung terhadap diri dia.. L mmacam mana ttahun depan biila dia dah abis belajjar? Aku harus kehilangan dia jugak.. dia dh ttakde dengan aku.. ermm L walau macam mane pun akku kena cuba belajar buat satu benda semuanya sendiiri .. kena bellajar hidup tanpa ezwan shahreen jugakk L


I Lovee you EZWAN SHAHREEN L
Thanks becoz you always make me happy with you L
I miss you a lott sayangggg L

Really-really miss youuu L

Jumaat                   07.06.2013                     10.40 minit malam.


Semalam 06.06.2013. semalam hari outing. Sempena cuti israk mikraj. So, aku keluar outing untuk makan . keluar dengan sapa? Sudah tentu larr dgn orang yang aku sayang..tpi.. saat aku keluar dengan dia.. smpai dii kedai makan.. entah kenapa aku terasa nak tengok fone dia.. bila aku check.. aku dapati ada call keluar/masuk. Aku sedih sbb orang tu adalah EX dia yg bernama NANA.. ternyataa dia masih lagi berhubung dengn ex gurl dia..sedangkan aku? Bagaimana dengan aku?  Sepanjang aku hampir 5 bulan dengn Ezwan Shahreen. Aku tak pernah terlintas pun nak berhubung dengan ex aku yang bernama hafiz.. tapi dia? Dia sanggup lakukan benda tu dekat aku. Jikalau aku buat macam tu? pantas dia marah, pantas diaa melenting dan buat muka dekat aku.. tapi diia? Takpe pulak kan? L aku sedih sangat.. dia cakap dia tak akan buat sesuatu benda yang aku tak suka.. tapi?? Dia berhubung dengan ex dia L aku terasa hati sangat-sangat. Hanya Allah je yang Maha mengetahui apa yang aku rasa ketika tu..aku rasa hati aku dh susah nak percayakan orang lagi.. knapa dia sanggup buat macam tu.. diia naak jadi macam hafiz ke? L sampai hati diia. Time ada kat kedai makan tu aku tahan je airmata nie daripada mengalir di hadaapan dia dan membe-membe yang lain. Sebab aku taknak dia dan yang lain fikir aku nie seorang yang lemah.. walaupun hakikatnya aku memang seorang yang lemah L takpelaahh. biarlar diaa buat apa yang diaa suka. Aku tak mampu nak haalang.. lagi pulak aku bukan siapaa-siapa buat diri dia.. aku takde hak untuk tentukan kehidupan dia..kalaw ada jodoh tak kemana. Kalaw aku jadi tak percayakan dia pun.. dia yang mintak benda nie jadi.. dia yang nak benda nie berlaku.. takpelahh.. biarlah dia bahagia dengn pilihan dia.. janji aaku tak buat sebagaimanaa dia buat aku. Janji aku tak berhubung dengan hafiz.. sorry Ezwan Shahreen sebab saya dah pun menganggu hidup awak sepanjang saya berada dekat negeri orang nie.. L


                                                                               Norasmah Omar…

04.06.2013                         selasa..                             11.05minit malam..

Dia masih lagi berdiam diri dengan aku.. kenapa dia jadi macam nie? Tadi aku call dia.. sebab aku marah dia sebab lappy calaar.. aku sebenarnya takde niat nak marah dia sangaat-sangat. Aku Cuma geram sebab dia tk bagitahu aku yang lappy calarr.. aku sedih sangat. Yelar.. lappy dari abah untuk aku L tapi tak bermakna aku salahkan diaa 100%, salah aku jugak sebab  mungkin akku dah banyak menyusahkan dia. Aku suruh dia jaga lappy.. mungkin salah aku jugak.. aku banyak menyusahkan hidup diaa.. aku banyak sakitkan hati dia.. hari nie dia diamkan diri , aku rasa takut sangat. Diaa tak bercakaap dengan aku laangssung.. aku dah rasa takut dan sedih sangaat-sangat.. takut dia jadi macam hafiz.. dulu hafiz pun macam tu dengan aku.. diamkan diri dengan aku.. aku tak nak YB jadi mcm tu jugak.. aku takut sangat.. takut diaa diamkan diri seumpama dia nak tinggalkan aku.. L ia terlalu sakit sangat-sangat  Ya Allah.. aku taknaak rasa kesakitan macam dulu lagi buat kali kedua L


                                                                                                                Norasmah Omar…

                                   AKU SEDIHH L
HARI NIE AKU TAK TAHU APAA MASALAH DIA MALAM NIE.. AKU ADA BUAT SALAH KE DENGAN DIA. ATAUPUN ADA BUAT DIA TERASA HATI? HARI NIE SIKAP DIA DINGIN SANGAT DENGAN AKU.TERLALU DINGIN. AKU TAK TAHU APA PUNCA DIA. DAN AKU TAAK TAHU KENAPA.. L AKU SEDIH SANGAT BILA DI BERKEADAAN MACAM NIE DENGAN AKU. SEDANGKAN AKU TAK TAHU APA-APA. MAAFKAN AKU EZWAN. ANDAIKAN AKU ADA SALAH DENGAAN KAMU. L BILA AWAK BERKEADAAN MACAM NIE DENGAN SAYA. SAYA SEDIH SANGAT. SAYA MINTAK MAAF SEBAB TAK JAGA PERASAAN AWAK.. SAYA TERLALU KEJAM BUAT AWAK.. JAHATNYA SAYA L


                                                  NORASMAH OMAR.                                                                                     

          Ahad                       02.06.2013.                 03.00minit ptg..

                    …AKU PERLU SEDAR…

Memang benar aku patut belajar berdikari. Aku dah banyak menyusahkan ezwan shahreen. Dia dah banyak berkorbn untuk aku kini dah tiba masanya aku perlu belajaar untk melakukan semua perkara sendiri. Tanpa memerlukan bantuan orang especially dia..walaupun kadang aku suka sangat bila orang layan aku macam mana family aku layan aku.. tapii..itu dgn family.. mungkin perangai aku dekat family terbawak-bawak sampai sini..hmmm..tapi..  aku kena sedar. aku taknak dia cakap aku mengada-gada, manja lebih2 lagi.. ckuplar sekali dia dah cakap mcm tu. aku tak nak dia ckp lagi buat kedua kali.. aku lupa. Aku alpa. Dengan abg dan family aku boleh lar aku mengada-gada, manja lebih-lebih..tapi bukan dengan orang sekeliling.. aku kena sedar  tak semua orang suka dengan perangai aku.. dia pun tentu menyampah dengan aku.. takpelah..aku tak salahkan dia pun.. malah aku yang bersalah.. sekarang rasanya aku patut jadi perangai hafiz..ikut rentaak dia.. supaya segala2nya buat sendiri..  straight.. yup, aku perlu buat macam tu… adakalanya sikap hafiz amat menyakitkan hati. Selalu buat taktaw dengan aku. Bila perlu baru cari.. bila tak perlu tinggalkan aku sendiri.. tak mengapalah.. hafiz pun dah takde ngn aku.. and thanks jugak kepada ezwan kerana tak jemu-jemu dan bertahan dengan perangai aku..aku bersalah.. cukupllah kalam dia sekali dia keluarrkan untuk aku. Aku akan cuba buat satu-satu benda  tu sendiri.. aku kena belajar..  tak semestynya ezwan akan selalu ada dengan aku.. lambat laun dia akan tinggalkan aku sendiri jugak.. tahun depan.. aku sendiri jugak.. hmm.. sorry ezwan sebab dah buat you susah sebab i.. lepas nie orang akan cuba buat semua benda sendiri.. dh takknak menyusahkan you dan hidup you lagi. L im sorryyy.. L


 * Jangan susah-susahkan diri you sebab Siti Norhasmah Omar lagi ye Ezwan Shahreen.. thanks..

                                                                                                           Norasmah Omar..

Ahad.                   02/06/2013            02.39 minit ptg.


Kadang kala telatah dia sungguh mecuit hati aku.. dia slalu bagi aku tersennyum.. semalam adalah hari yang paling bahagia buat aku.. dia slalu bg aku gelak bila aku bersama dengan dia. Dan aku pulak. Slalu cari pasal ngn dia.. aku gigit dia lar, aku tumbuk dia la. Tampaq dia laa. Tapi dia still tak melawan. Tak melenting. Still sabar dengan aku. Kalaw si hafiz. Rasanya aku dah makan penampaq. Tak pun aku dah kena tengking.. tapi diaaa..diaaa tak.. ezwan tak macam tu.. dia still lagi booleh senyum dekat aku walaupun aku dah kasar dengan dia.. hmm. Semalam dia jatuh.. aku sedih sangat..tapi diluar fizkal aku gelakkan dia.. yelar.. belum sempat aku nak bgtaw dia yg air pancut kat dataran ttu lincin. dia Dh p terpacak neik atass tu. Mana tak jatuh.kan dah jatuh macam nangka busuk !. tapi busuk2 dia pun aku sayang. Pendek-pendek dia pun aku tetap sayang dia.. tapi dia? Dia sayang aku ke? Aku tak berniat nak gelakkan dia. Cuma aku tergelakk ja. Yelar dia jatuh sebijik macam nak berkung fu ja kat atas tu. :D tap sebenarnya jauh disudut aty aku time dia duduk sebelah aku tu aku sedih.. aku tahu dia sakit. Ish.kenapa lar jahat sgt time tu p gelakkan dia.. maafkan orang YB L org tak sengaja nak gelakkan you L org dah buat you tterasa hati. Maafkan ooranggg L

JUMAAT                     31.05.2013                        5.30 PAGI..


      Ya Allah.. aku rindu sgt2 dkat dia.. L payah sungguh aku nk tido. Mata taknak lelap. Jadi aku amek keputusan dgr lagu. Sampai lar sekarang. Aku sedih ya allah.. nie lar yang paling aku takut sekalli apabila mula bercinta buat kalli kedua.. :’( adaakah dia benar2 ingin tinggalkan aku?? Jika benar. Aku tak mampu berbuat apa2.. aku harus redha utk terima segala keputsan dia utk kebahagiaan hidup dia.. :’( aku sedar.. aku x mampu utk membahagiakan diri dia.. xpelahh.. mungkinn tuhan nak duga aku lagii.. kemungkinan ALLAH nakk uji aku lagi sebagaimaa Allah pernah uji aku kehilangan Alminnour Hafiz satu ketika dulu.. L aku kena terima andaikan ezwan nak buat perkara yang sama sebagaimana hafiz buat dekat aku dulu.. L

Kuatkan diri. Kuatkan hati Siti Norhasmah Omar.. kamu dah besar..jangan nagis lagii !! :’(
 
                                                                                                                                            Norasmah Omar..



                                                                                                                                                                

        Khamis                 30.05.2013                        12.20minit  pagi.


                                                       


 Memang benar ayat di atas.. Mnjadi cinta Pertama kepada seseorang adalah satu yang hebat, tetapi menjadi cinta Terakhir adalah jauh lebih sempurna..tetapi.. cinta terakhir itu ttak semestinya akan kekal selamanya.. dah nak dekat pukul 12.30 pagi..mata masih lagi tak dpat nak lelap.. semuanya disebabkan terfikir orang yg aku dah mula sayang dan aku dah mula terima dlm diri dn hidup aku utk meengantikan org yg pernah meenyakitkan hati aku satu ketika dulu… sejujurnya.. aku sayangkan dia.. aku sayanng sangaat pada dirinya.. baru kini aku sedar yang sebenarnya aku tak mampu untuk kehilangan dirinya.. walaupun dia adalah cintaa dan orang kedua yang berkawan dengan aku.. taapi.. aku dah gagal.. aku gagal utk mnjadi yg terbaiik buat diri ezwan shahreen…
Hari nie.. dia tunjukkan lagi kasih sayang dia pada diri aku.. dia bagi aku Nasi lemak.. frst aku xtaw..dia call suruh turun.. aku tnya nak buat apa..dah lar time tu mata dah lali…then dia ckp turun lar  dia ckp nak bg something.. aku taknak turun..diia ckp no excuse.turun jumpa dia. Aku pun dgn mata dah lali..siap2 pakai tdung pegilar turun jumpa diaa.. kalaw tak turun nanty dia marah.. dah lar akku takut kalaw orang marah2 aku nie.. hmm..turun2..how sweet time tu muka dia.. terpegun aku tengok bila dia buat muka ‘’cute’’ dia tu.. tu yang buat aku makin sayang kat dia tu… aku pun amek lar nasi lemak  yg dia bagi tu.. aku dah tolak..tapi dia tetap paksa.. muka dia pun mcm penuh penghrapan je agar aku amek nasi tu.. aku pun amek nasi tu.. aku makan.. tapi tak boleh abeskan sebab time tu ulu hati dan perut dah mula sakit.. sebab pedas..aku mana llar boleh mkn pedas sgt.. tapi aku makan jgak demi diaa.. tapi..sayangnyaa.. L ary nie dia ckp aku dah buat bg dia jelees. Aku tertanya-tanya benda apa yang aku buat dekat dia sampai diaa moody dgn aku.. bila tany jawwapan dia nty diaa bgtaw dlm msg..aku tunggu jwpan dari dia.. tapi dia xbgtaw pun… L masa dia balik doorm aku tgk dia jalan dgn keadaan moody dan sedih..tiime tu hanyya tuhan saja yang taw apaa perasaan aaku. Mcm nak ngis je biila tgk dia berkeadaan mcm tu.. smpai malam. Time dia bg lappy, dia masih lagi keadaan yang sama… dia dlm keadaan yang sedih dan moody.. aku jadi serba salah sgt2.. L dia msg ada bgtaw yg diaa mntak maaf sbb tak dpt jadi yng sempurna buat aku.. dia tak sedar ke yg sebenarnya dia dah hampir nak jadi sempurna buat aku?? L kenapa dgn sekelip mata dia berubah.. kini.. aku tk rasa hubungan aku dgn dia akan pergi jauhh :’( disebabkan tulahh aku takut utk sayang sgt pada diri dia mcm mnaa aku pernah sayang sgt dekat ex aku dlu.. sbb apa akku takut utk sygkan dia sgt2? Sbb aku takut mcm nie lar.. takut aku ditinggalkan.. cara dia kemungkinan besar macam nk tinggalkn aku.. nak putus dgn aku.. L tapi apa aku boleh buat.. :’( kalaw itu yg boleh buat dia bahagiaa.. aku rela dilepaskan.. aku xnak org yg brkwn ngn aku tak bahagiaa.. skg aku rasa kejam sgt2 ngn dia.. dah rasa aku nie daah kejam buat diri ezwan shahreen..sedanngkan diaa jaga aku sgt baik.. lebih baik dari hafiz..dgn ezwan aku tak pernah rasa dikongkong.. tak  pernah rasa dimarahi terlampau.. tak pernah rasa terlalu serius dan straight memanjang.. tak pernah di komplaain atapun dicerewetkan pun.. akku ssenang dgn caara dia.. simple.. takde lar mnyakitkan hati sgt sbgaimana hafiz.. tapi Ya Raabb.. L aku berdosa pada ezwn shahreen.. L sbb aku dah gagal..aku dh gagal jaga di baik2..aku gagal jadi terbaik buat dia L aku tak boleh tgk dia sedih ya rabb. L bantulah aku yaa rabb.. buangkanlar peerasaan ragu2 nie.. akku tahu dia xkan jadi mcm hafiz.. L  tapi kenapa sukar utk aku percayakan dia 100% ?? ya rabb… ezwan tak bersalah.semuaanya disbabkan hafiz.. dia yg mnyebabkan aku jadi takut utk terlampau syg dan percayakan lelaki.. L aku benci hafiz Ya Allah !! aku bencii diaa .. L :’( cukup-cukup lar dia dah kecewakaan aku.cukup lar diaa da sakitkan hati aku Ya Allah.. L tlg jgn bg diaa hadir dlm hidup aku balik.. dia dah Mati dlm hdup aku…kalaw kau ttentukan ezwan baiik dan jdohh aku..semaikan sayang aku buat diri EZWAN.. memang kini aku sayangkan dia.. sayang sgt dkt dia.. L aku tak mampu hlang diaa.. tapi dia dah ssedih sebab aku..aku bersalah sgt2 ngn dia ya rabb.. aku hrp dia dpt maafkan aku.. aku akan tetap doakan kebhgiaan buat diri dan masa depan dia.. andai dia bukan bersama aku sekalipun.. L terim kasih Ezwan. Sebab awak dah cuba buat sy bhgia bila bersama awak. Awak dah bagi kasih syg awak dekat sy.. semoga Allah yg balas budi awak…. Maafkan sy ezwan buat aawk sedih sbb sy.. ssy tak layak dan tak berguna buat awak sebenarnya....cari lar yang llebih baik dari sy buat diri awak dan hidup aak.. sy yakin awak akan dpt apa yang awak  inginkan dan idamkan..  L semoga berjayaa dan bahagiaa ezwan...
                           
                                   
                                                            
                                    



                                                                                                               Norasmah Omar..

Tuesday, May 28, 2013


SELASA.                                                28.05.2013.                                  2.00 PAGI.


       ENTAH KENAPA KINI AKU TERASA AMAT SAYANG PADA DIRINYA.. AKU TAK TAHU BILA PERASAAN NIE MUNCUL. DIA BAGI AKU KEGEMBIRAAN, DIA BAGI AKU KEBAHAGIAAN YANG TAK PERNAH AKU DAPAT..AKU BERSYUKUR PADAMU YA ALLAH SEBAB ENGKAU TELAH KURNIAKAN DIA DALAM HIDUPKU..MEMANG BENAR SEBELUM NEY DIA TELAH TERPESONG.. TIDAK SELALU MENGIKUT AJARAN DAN PERINTAHMU.. TELAH MELAKUKAN KEMUNGKARAN..TAPI SETIAP MANUSIA ADA PERANGAI DAN SIFAT YANG BERBEZA-BEZA..MUNGKIN DULU DIA NAKAL..TAPI KINI TIDAK LAGI.. SEDIKIT SEBANYAK AKU NAMPAK SETIAP LANGKAH YANG DITUNJUKKAN UNTUK DIA BUKTIKAN KASIH SAYANGNYA PADA DIRIKU..
       TAPI… KENAPA SETIAP KALI DIA LAKUKAN BENDA TU PASTI AKU AKAN TERSENTUH.. AKU TERKILAN DAN AKU AKAN RASA SEDIH?? YEA.. TINGKAHNYA MEMBUATKAN AKU TERINGAAT KEPADA ORANG LAMA.. ORANG YANG TAK PERNAH MENJAGAI AKU SEBAGAIMANA DIA MENJAGA AKU.. ORANG YANG TAK PERNAH LAKUKAN HAL YANG SEBEGITU RUPA TERHADAP DIRIKUU SATU KETIKA DULU !   
         SEMEMANG BENARNYA APA YANG KAU JANJIKAN ITU YA RABB. JIKA SEKARAANG KITA MENGHADAPI KESEDIHAN DAN KESULITAN.PASTI SATU SAAT NANTY KITA AKAN DAPAT KEBAHGIAAN DAN KEGEMBIRAAN YANG TAK PERNAH KITA JANGKAKAN..
         TERIMA KASIH YA RABB.. KERANA AKU MASIH LAGI DIBERI PELUANG.. MAASIH LAGI DIBERI PELUANG UNTUK AKU UBATI HATI YANG PERNAH DISAKITI, DIKECEWAKAN.. DIA BERI AKU KEBAHAGIAAN ITU.. BENARKAN LAR DIA JADI YANG TERAKHIR DALAM HIDUPKU YA RABB..JANGAN BAGI AKU RASA KEHILNGAN LAGI SEBAGAIMANA AKU TELAH RASA SEBELUM NIE..IA TERAMAT PAHIT,PEDIH DAN SAKIT SANGAT-SANGAT YA RABB L
       KINI BARU AKU SEDAR L MUNGKIN DULU AKU TAK DAPAT TERIMA DIA..TAPI… LAMA KELAMAAN.. DENGAN CARA DIA.. SEDIKIT SEBANYAK DIA DAH MAMPU BUKAK PINTU HATI AKU UTK TERIMA LELAKI DALAM HIDUPKU. UTK AKU MULA BERCINTA BUAT KALI KEDUA.. UTK TERIMA DIRI DIA DLM HIDUPKU..WALAUPUN KERAGUAN DAN TRAUMA TERHADAP LELAKI MASIH ADA DALAM DIRI AKU.. DIA MASIH TETAP MENCUBA SEDAYA UPAYA UNTUK DIA BUKTIKAN KASIH SAYANG DIA TERHADAP DIRI AKU.. AKU HARAP KEIKHLASAN, KASIH SAYANG DALAM DIRI DIA MENGATASI SEGALA-GALANYA.. KERANA.. TANPA KEIKHLASAN, KASIH SAYANG.. PERHUBUNGAN TIDAK AKAN BERMAKNA.. TERIMA KASIH EZWAN SHAHREEN.. AKU SAYANG KAMU L


                                                                                                                                           BY,
                                                                                                                            Norasmah Omar


23.05.2013.                                    KHAMIS.                                 10.04 MINIT MALAM.

Kehidupan tak selalunya indah.. kadang—kadang ada saja kegembiraan, kadang-kadang ada saja kedukaan.. tapi, itu lar lumrah kehidupan…yang prlu kitta jalani, segala rasa, segala yang kita lakukan hanya Allah SWT sahajaa yyang maha mengetahui.. dia Berkuasa dalam setiap sesuatu perkara..YA Rabb. Betapa indahnya ciptaanmu.. aku bersyukur dengan keindahan yang kau telah ciptakan aku d atas muka bumi yang teragung nie..bertambah bersyukur dan beruntung adalah aku dilahirkan oleh ibuku. Seorang ibu yang tabah memesarkan 6 orang anak-anaknya…sanggup bersusah payaah demi keluarga.. Ya Rabb. Malam nie aku terassa rindu sangat-sangat dekat mak abah :( dari kecil sampai lah besar aku tak pernah berjauhan dengan mak abah. Tak pernah aku berjauhan dengan famly.. tapi.. itulahh hakikatnya.. bila aku makin dewasa..aku kena terima kenyataan bahawa satu saat dan satu hari naty..aku kena juugak belajaar berpiisah dan berjjauhan dengan family aku.. sekarang dah genap umur akku 19 tahun.. da besar kan aku?? J makin aku dewasa..makin bannyak perjalanan hidup yang perlu aku tempuhi.. yg perlu aku jalani. Malah yang banyak harus akku pelajari.. umuur 19 aku start sambung belajjar.. bila aku dah belajar.. aku dah pun berjauhan dengan family tersayang..tapi taka pa.. apa aku buat nie adalah ssemuannya utk masa depan aku.. adalaah utk masa depan famlly aku. Akaann aku buktikan atu hari nanty yang aku akan Berjaya. Lagi pula ada sebab kenapa aku smbung belajar.. tu semua hanya ALLAH yg tahu..Biarlar rahsiaa.. ^,^

                                                                                                                                  By,
                                                                                              Norasmah Omar


22.05.2013                             Rabu                              10.06 minit malam.
Kebahagiaan Pasti datang jua..
           Ya Allah, terima kasih sebab engkau daah bagi kegembiraan dan kebahagiaan utk aku.. Aku bersyukur sangat sebab dapat kenal dengan Ezwan Shahreen..  kebahagiaan denggan diia baru aku berasa daripada dengan hafiz satu ketika dulu. Akku yakin. Muungkin ezwan adalah calon kedua yang terbaiik utk aku.aku yakin. Aku tahu. Wlw apa tanggapan org  terhadap ezwan shhreen duluu. Itu hanyalaah perangaii dan sikap lamaa dia. Tak  semua org tak mempunyai masa silam.. dan aku yakin dia boleh berubah..
      Hafizz…
Memmang benar satu nama itu dulu aada dalam hati aku. Dan satu namaa tu jugaklar dengan jasadnya aku berjanji bahawa aku  Akan tetap brsamaa dia.. tapi maafkan aku hafiz.. kini sayang aku, cinta aku bukan utk kau lagi.. aku dah tak mampu utk menyayangi, menunggu malah nak mencintai dirimu.. sebaab bagiku kau sudah pudar. Pudar  dari hidup dan pudar dari hati aku.. memang dulu hnya kau dihati.. tapi apa yang aku tahu kini iia tiada lagi.. tiada lagi dlm diri ni.. wlw marah dan benci macam mana sekalipun aku terhadap dirimu.. aku tetap mendoakan yang terbaik utk dirimuu.. jaga diiri baik-baik. Semogaa aka nada seorang perempuan yang mampu menjaga kau lebih dari aku menjaga kau.. dan semoga kau dapaat perempuan yang mempunyai kesabaran yang tinggi utk bertahan dengan kau.. thanks sbb ajar aku erti kehidupan.. –No more FIZAS- :’)

      Ezwan Shahreen..
Satu nama nie lar yang kini berada di hati aku.. bagi mengantikan seseorang yyang sudah pun menghancurkan  hati dan perasaan aku.. dulu macam-macam cerita pasal ezwan aku dgr, kaki perempuan,kaki club, kaki minum, x solat, benda buruk2 la.. tapi kini aku dpt rasa… wlw tak banyak sikit pun dia dah beubah.. aku Nampak sayang dia tu dekat aku.. tapi aku takut utk percaya sepenuhnya.. semuanya sebab ketakutan yang membelenggu diri aku.. trauma yang menghatui diri aku..semuanya bersebab.. bukannya aku saja-sajaa tak percyakan dia.. lagi pula, dengan perangai mesra diaa dengan perempuan lain.. laagi bertmbah ragu aku dekat dia.. taapi aku harap keikhlasan dalam diri dia uutk aku adalah melebbihi segala2nya.aaku haraap ezwan shahreen adalah lebih baik dari hafiz utk jagai aku dan perasaan aku… Aminn…
                                           
                                                   -iloveyouuMR.EzwanShahreen-

                                                                                                              By : Norasmah Omar..


            12.05.2013.                   Ahad.                   2.36 minit pagi.

Aku perampas ke? Kenapa bila  aku duduk ngan dia ada saja aku rasa bersalah sangat-sangat… kenapa dia yang call? Lepas perempuan lain.perempan lain pulak yang call. Aku boleh terima lagi kalaw  teacher azizah call dia tadi pkul 12 mlm. Nie pukul 2 pagi takkan ex diaa pun nak call dia lagii? Kemungkinan betul jangkaan aku selama nie..yang naja masih sayaangkan ezwan.. tapi aku?? Macamm manaa ngn aku?? Patut ke aku  undurkkan diri aku disebabkan dia? Aku rasa mcm paatut jea.. sebab mungkin dengn cara nie aku dah kembalikan kebahagiaan seseorang yangg pernah aku rampas dann amek dahulu?? Aku rasa serba salah sangat-sangat dekat gurl tu. Sebab aku amek hak diia..mugkin nie balasan yang patut aku terima kot. Sekarang aku rasa  serba salah sangat-sangat.. aku tak taw apa yang perlu aku buat lagi untuk memuaskan hati semua pihak… Bantulahh aku Ya allah. Aku tak pernah kisah pasal hati aku, janji orang yang aku sayang bahagia macam mana aku  pernah brkorban untuk hafiz dulu.. :’( memang aku sayangkan ezwan.. sayang sangat. Tapi dia macam mana? Dia rasa benda yang sama macaam mana aku rrasa ke?? L Aku buntu ya ALLAH L
                                                                                                       BY,
                                                                       Norasmah Omar. 

Friday, April 12, 2013

assalamualaikum,.. ehem-ehem.. lamanya cahaya tak update bloger tersayang nie.. ehem.. hari ni hari yang amat menyedihkan bagi aku. mungkin keputusan dia adalah untuk meninggalkan aku. entahlar walaupun kesalahan itu adalah dari sikap dia. hati perempuan mana yang tak menangis apabila orang yang kita dah sayang tapi tipu dibelakang kita, main-main dengan kita.? YA ALLAH andai ini dugaan dan ujian buat diri aku lagi aku terima.. aku terpaksa terima.. mungkin dia bukan yang terbaik buat aku,. terima kasih MR Ezwan. sekurang-kurangnya kau dapat membuat aku lupakan cinta pertama aku.. :(

MOOD : Sedihh :'(

Sunday, December 23, 2012

Ehem-ehemm. haii :D cahaya Qasehh update lagi blogger diaa :D hmm. hari nie nak kongsi cerita sikit. ;) Allhamdulilah. perjalanan hidup semakin hari semakin baik :) Dah dapat tawaran belajar balik. dalam bidang Penyeliaa Awam dan Struktur bangunan :)
 Allhamdulilah. keluarga banyak bagi dorongan untuk bangkitkan semangat cahaya Qasehh selepass cahaya Qasehh sudah kelihangan arah hidup dulu akibat kekecewaan :') tapi benar kan? ALLAH tidak Kejam. Disetiap kesedihan akan ada kegembiraan buat kita :) cahaya tak fikir
pun yang cahaya qasehh akan dapat hikmah sebegini :) .berkat usaha keluarga cahayaa. cahaya qasehh akan pastikan impian dan cita-cita cahaya qasehh dan keluarga akan tercapai. :) cahaya
 akan buktikan dekat orang yang menilai cahaya qaseh tanpa mengenali siapa cahaya qasehh yang sebenarnya . biar deorang nampak apa yang telah mereka buat dekat hidup cahaya qasehh sebelum nie :) kawan-kawan doakan cahay qasehh berjaya yaa. Terima kasih. sokongan anda amat dihargai kawann :)

Thursday, December 20, 2012

Sinar Cahaya ;)



Assalamualaikum.. haii.:)  lamanya Cahaya Qaseh tak mengUpdate blogger.:) banyak sangat habuk-habuk yang ada di sekeliling blog dia Jom kita bergotong royong kasi dia bersihh sikit. hihihi :D :) Allhamdulilah. Tuhan masih lagi memberi kesempatan kepada saya untuk menulis diari hari-hari. dan berkongsi kisah suka duka saya bersama anda pembaca di luar sana :) 2012 kini sudah nak sampai ke penghujungnya :) bermacam-macam benda yang kita lalui dari hari ke hari :) bermacam-macam dugaan juga DIA tak lepas berikan kepada kita. :) agar kita sentiasa ingat akan diri DIA selalu :) ketahuilah. apa yang jadi ia mengajar kita lebih KUAT berbanding kita sedikit Tak KUAT sebelum nie. :) ALLAH tidak kejam. malah. apa yang di berikan kepda kita pada setiap hari. ia merupakan sesuatu Nafas dan Tauladan yang baru untuk kita mempelajarinya dengan rasa bersyukur dan Merendah Diri :') kini saya masih lagi mampu tersenyum walaupun Kisah hidup saya sebelum nie amat perit dan pahit untuk saya jalani. tapi saya yakin apa yang jadi ada Hikamh di sebalik semuanya. :) kini saya boleh menjalani hidup tanpa dia disisi lagi. walaupun dahulunya saya amat kecewa akan kehilangan dia dalam hidup saya. :) benar kata orang. Cinta pertama memang sukar kita nak lupakan. :) Tapi kita manusia biasa. apakan daya kita nak melawan takkdir Qadak dan Qadar ALLAH. tapi tak mengapa. kan DIA dah janjikan Setiap tangisan dan jugak kesedihan. pasti akan ada jua terselit kebahgiaan dan Kegembiraan untuk hidup kita bukan? :) Bersabar lah. itu yang tebaikk untuk Hidup kita . :) Semogaa bertemu lagi. ada masa saya akan mengUpdate lagi. apa yang baik dari cerita saya. Ambilah sebagai pengajaran yaa. Renungkann :) Assalamualaikum.. :)

Saturday, September 29, 2012

Setiap ciptaan ALLAH mempunyai keindahan Tersendiri.


    :: Biarkan hari-hari berbuat sesuka hatinya, 
      tetapi kita terima segala ketentuan yang muktamad..
      dengan berlapang dada ::

Sungguh besar ciptaan ALLAH kan ,? sebab apa? okayy cuba kita lihat dan perhatikan Makhluk manusia dengan bentuknya yang indah.. kita mempunyai kepelbagaian bangsa , bahasa yang indah, suaranya turut serta..sesungguhnya ALLAH telah menciptakan manusia dalam bentuk yang paling indah berbanding makhluk-makhluk yang lain sebagaimana yang telah ALLAH jelaskan dalam firmannya :

     "ALLAH telah menciptakanmu dalam bentuk yang paling bagus"
                                                                            (surah At-Taghabun : 3)


Cuba kita lihat langit dengan binaanya yang kukuh.. bintang dengan kelip-kelapnya, matahari pula dengan sinarnya, tata surya dengan susunannya, bulan dengan cahayanya, angkasa pula dengan pelanginya . Subhanallah ! besar sungguh kekuasaanya kan ? jadi kita sebagai manusia cubalah untuk terus pandang dan selami setiap ciptaannya yang telah dia ciptakan indah buat tatapan mata kita semua.. serta dia bagi kita lihat akan kekuasaannya betapa dasyat dan tingginya ciptaannya.. manusia :) janganlah lupa untuk hargai apa yang ada :) .

Kesabaran itu sifat terpuji :)

      Tajuk cikk cokyy kali nie adalah kesabaran :).. sebut pasal kesabaran.. kesabaranlahh yang membuatkan diri aku menjadi seorang yang kuat.. kuat dengan ujianmu dan dugaanmu YA ALLAH.. Allhamdulilah syukur kerana kau memberi aku dugaan.. itu ertinyaa aku adalah golongan orang-orang yang Engaku sayangi dan Kasihi Ya Allah.. walawpun kali nie dugaan aku melibatkan perasaan yang lahir dari sebuah hati yang suci.. aku tetap akan menjadi seorang yang sabar dan kuat..dia mengajar aku erti kehidupan YA ALLAH.. walaupun aku tak mampu untuk kehilangan dia dari hidup aku.. aku tetap akan kuat untuk mengharungi dugaan ini.. Engkau maha mengetahui segala-galanya..Engkau yang tahu keikhlasan hatiku terhadap diri dia.. aku bersyukur dan berterima kasih kepadaMU Ya ALLAH kerana KAU kurniakan dia dalam hidupku.. bagi aku dia adalah yang terbaik buat diri aku.. tapi.. mungkin sekarang nie dia bukan lagi milik aku.. aku berdoa semoga perempuan pilihan keluarganya dapat bertahan dan bersabar dengan kerenah dia.. aku tetap akan doakan kebahagiaan buat diri dia.. walaupun dia bukan untuk aku :'( Apapun yang terjadi hati aku tetap untuk dia.. YA ALLAH.. tolong jangan bagi aku lupa akan diriMU YA ALLAH.. walawpun aku masih cintakan dia.. tolong jangan bagi aku lupa akan diriMU.. Sentiasalah ingatkan aku akan diriMU..


       sikap yang paling baik dari seseorang akan muncul ketika ia ditimpa musibah.. kerana ia akan menjadikan sabar itu sebagai senjata buat diri dia apabila menghadapi musibah, dugaan dan ujian.. dan sabar itu jugakk akan menjadikan inspirasi buat seseorang untuk selalu berharap agar kesabaran itu akan segera berakhir.. dan kerana kesabaran juga ia seperti melihat jalan keluar dan melihat pertolongan ALLAH makin Hampir kerana tawakal kita terhadap diriNYA.. Aku yakin ALLAH pasti akan memberikan semua yang diingini seseorang dan akan menghilangkan semua yang menyukarkan dan mengabulkann semua permintaan seseorang itu.. 

"Sesungguhnya orang yang bersabar dalam menghadapi ujian, menerima semua ketentuan ALLAH dan  bersabar atas semua kesulitan. nescaya ALLAH akan menampakkan kepadanya kebaikkan agar ia dapat memahami kemasalahan yang tersembunyi disebalik itu"..

Thursday, September 27, 2012

Pengalaman dan Pengajaran..



Pengalaman Dan Pengajaran.. tajuk aku kaly ney pengalaman dan pengajaran.. sebabnya ? pengalaman dan pengajaran lahh yang mengajar aku erti kehidupan sebenar.. kehidupan yang kita sendiri perlu mencari dan mengisinya.. dari pengalaman sekeliling lar mengajar aku makin menjadi seorang yang lebih dewasa.. yea.. kadang fikir setengah orang.. umur dah dewasa. tapi.. x semestynya pemikiran mereka menunjukkan usia yang sebenar kan ? cik coky xnak mengupas banyak hal dalam ney . apa yang cik coky nak cakapkan . biarlar apa yang kita lakukan lahir dari hati sendiri.. janganlahh menentukan untuk orang lain.. apa guna kita punya pemikiran dan hati untuk menentukan sesuatu hal untuk diri sendiri ? diri kita.. benarkan kita yang buat keputusan.. adakalanya perlu untuk mendengar pandangan orang lain jugak.. tapi.. selebihnya.. biar kita yang fikir dan tentukan sendiri.. semua dah besar kan ? jadi.. bangunlahh.. untuk masa depan kamu sendiri.. bukan untuk orang lain.. apapun . cik coky bersyukur. kerana dari Dugaan DIA dari ujian DIA . cik coky dapat kekuatan untuk terus kuat :') Dan dari seseorang yang pernah ada di hati cik coky jugak larr cik coky belajar apa itu sebuah perhubungan.. :)